O SZKOLENIU
Usługa realizowana jest tylko w formie szkolenia zamkniętego dla grup zorganizowanych. Może być również formą eventu motoryzacyjnego. Podczas szkolenia w 100% poświęcamy czas zagadnieniom praktycznym. Dla uczestników przewidziano program skupiony w 20% czasu na zajęciach teoretycznych i 80% czasu na zajęciach praktycznych. Program realizowany jest na kilku przygotowanych stanowiskach w obrębie infrastruktury Ośrodka Doskonalenia Techniki Jazdy (m.in. płyta poślizgowa, krąg poślizgowy, tory szkoleniowe). Poszczególne sekcje realizują założony program w kontekście realizacji celów i w odniesieniu do oczekiwanych rezultatów. Podczas szkolenia instruktorzy podchodzą do każdej z osób w bardzo indywidualny sposób.
CELE BIZNESOWE SZKOLENIA
/ Zmniejszenie wypadkowości samochodów służbowych
/ Redukcja kosztów związanych z paliwem, eksploatacją i ubezpieczeniem pojazdów
/ Mniejsze koszty związane z absencją pracowników i wydatkami społecznymi
/ Brak konieczności wdrażania nowych pracowników (w przypadku absencji)
/ Ważny element prewencji i polityki BHP
/ Integracja grupy i budowa motywacji oraz zdrowej rywalizacji w grupie
/ Element polityki flotowej, strategii CSR i strategii marketingowej
/ Korzyści wizerunkowe i budowanie pozytywnej marki pracodawcy
CELE EDUKACYJNE SZKOLENIA
/ Zwiększenie praktycznych umiejętności kierowców i poprawa bezpieczeństwa jazdy w ekstremalnych warunkach drogowych lub przy zmiennych warunkach pogodowych.
/ Umożliwienie zdobycia osobistych doświadczeń związanych z wypadkowymi sytuacjami podczas jazdy samochodem.
/ Wyćwiczenie odpowiednich reakcji podczas wykonywania manewrów za kierownicą w różnych trudnych sytuacjach na drodze.
/ Poznanie własnych deficytów i praktycznych sposobów umożliwiających rozpoczęcie pracy nad zmianą złych nawyków za kierownicą.
/ Świadome zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO
- Firm posiadających floty pojazdów osobowych, które dostrzegają potencjał rozwojowy w obszarze firmowej floty w kontekście kosztów, wypadkowości, BHP, CSR czy jakości, szybkości realizowanych usług.
- Pracowników i właścicieli firm, którzy poruszają się często samochodem
- Klientów, kontrahentów marek, dla których konotacja z wartościami bezpieczeństwa i odpowiedzialności na drodze ma kluczowe znaczenie
RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA
1. PRZYWITANIE
› krótka interakcja z uczestnikami
› indywidualne problemy kierowców/ oczekiwania uczestników
› dotychczasowy przebieg praktyki na drodze
2. ZAJĘCIA TEORETYCZNE
› prawidłowe operowanie kołem kierownicy
› prawidłowe operowanie pedałami gazu i hamulca
› systemy w samochodach: ABS, ESP, ASR i inne
› poślizg nadsterowny i podsterowny
3. TESTY PSYCHOMOTORYCZNE
› testy na aparaturze pracowni psychologicznej: analiza szybkości reakcji, refleks, koordynacja wzrokowo-ruchowa, postrzeganie odległości
4. PODSTAWOWY WARSZTAT Z PIERWSZEJ POMOCY NA DRODZE
Ćwiczenia połączone z teorią:
› zawartość apteczki samochodowej
› pozycja bezpieczna
› opatrunki: urazy głowy, urazy kończyn, oparzenia
› resuscytacja krążeniowo-oddechowa
5. POKAZ STATYCZNY – POZYCJA ZA KIEROWNICĄ
› ustawienie odległości fotela od pedału hamulca i sprzęgła.
› wykonanie pomiaru odległości fotela od koła kierownicy (nadgarstek)
› opis funkcji zagłówka.
› prawidłowy sposób zapięcia pasów – wysokość ustawienia pasów i funkcja pasa biodrowego oraz dbałość o bezpieczeństwo własne i pasażerów siedzących na tylnych siedzeniach.
› prawidłowy uchwyt oraz prawidłowy układ rąk na kierownicy.
› uzmysłowienie zagrożenia związanego z obecnością luźnych przedmiotów wewnątrz auta
6. SLALOMY
› prawidłowa praca rąk na kierownicy
› wodzenie wzrokiem – obserwacja drogi
› prawidłowy sposób pokonania zakrętu
› dobór i sposoby utrzymania prawidłowego toru jazdy podczas pokonywania serii zakrętów
› dobór odpowiedniego przełożenia(bieg) na stabilność jazdy w zakręcie
7. TRENING OPANOWANIA POJAZDU W POŚLIZGU/HAMOWANIE
Wpływ czasu reakcji na wydłużenie drogi zatrzymania samochodu(droga reakcji + hamowanie). Wpływ wzrostu prędkości 30km/h 50km/h 70km/h na moment rozpoczęcia hamowania
› Hamowanie awaryjne z systemem ABS i zasada działania ABS
› Hamowanie awaryjne w zakręcie i poślizg podsterowny i nadsterowny za pomocą system EASYDRIFT
› Hamowanie awaryjne z ominięciem przeszkody (systemy ESP i ABS)
› Nagła zmiana pasa ruchu
8. TEST UMIEJĘTNOŚCI. KONKURENCJA SPRAWNOŚCIOWA
› jazda na czas po wyznaczonym torze z wykorzystaniem zdobytych umiejętności
› Renault Clio RS Pursiut czyli wyścig na dochodzenie samochodami Renault Clio RS po wyznaczonym torze. Wyścig rozgrywany jest parami w systemie knock-out (przegrany odpada), tak aby rywale nie spotkali się ponownie w kolejnych rundach
9. PODSUMOWANIE/ROZDANIE CERTYFIKATÓW
› wręczenie certyfikatów i wspólne pamiątkowe zdjęcie
› wrażenia uczestników i zakończenie szkolenia
W trakcie szkolenia w harmonogramie przewidziano również czas na przerwę kawową dla uczestników i lunch.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA
Dzięki zastosowaniu systemu telemetrii (KDTS) znacząco wzrasta efektywność szkolenia. Dzięki generowanym z systemu raportom, nawet doświadczeni kierowcy, którzy nie są zainteresowani zmianą wyrobionych nawyków, dostrzegają zależność pomiędzy ich stylem jazdy a spalaniem.
EFEKTY MOŻLIWE DO OSIĄGNIĘCIA:
/ Zwiększenie praktycznych umiejętności kierowców i poprawa bezpieczeństwa jazdy w ekstremalnych warunkach drogowych lub przy zmiennych warunkach pogodowych.
/ Umożliwienie zdobycia osobistych doświadczeń związanych z wypadkowymi sytuacjami podczas jazdy samochodem.
/ Wyćwiczenie odpowiednich reakcji podczas wykonywania manewrów za kierownicą w różnych trudnych sytuacjach na drodze.
/ Poznanie własnych deficytów i praktycznych sposobów umożliwiających rozpoczęcie pracy nad zmianą złych nawyków za kierownicą.
/ Świadome zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
/ Zmniejszenie kosztów związanych z flotą i kosztów absencji pracowników oraz redukcja ewentualnych kosztów społecznych
/ Zmniejszenie wypadkowości floty
/ Podniesienie wskaźnika integracji grupy, jej motywacji do odpowiedzialnych zachowań oraz wzbudzenie ducha pozytywnej rywalizacji
/ Wzrost wartości wizerunkowych marki w kontekście bezpieczeństwa
WARUNKI UCZESTNICTWA W SZKOLENIU
- Konieczne prawo jazdy.
- Wymagana bezwzględna trzeźwość.
- Szkolenia realizowane są na pojazdach klienta (w jednym pojeździe maksymalnie 4 uczestników) lub na pojazdach znajdujących się na wyposażeniu obiektów, z którymi pracujemy (samochody z segmentu B, C, D i Cargo). Wszystkie pojazdy wyposażone są w komputery pokładowe rejestrujące parametry jazdy oraz systemy ABS i ESP. Jedynie element dodatkowy – KONKURENCJA SPRAWNOŚCIOWA – realizowana jest na sportowych samochodach Renault Clio RS.