DOSKONALENIE TECHNIKI JAZDY – 4 w 1

O SZKOLENIU

Usługa realizowana jest tylko w formie szkolenia zamkniętego dla grup zorganizowanych. Może być również formą eventu motoryzacyjnego. Podczas szkolenia w 100% poświęcamy czas zagadnieniom praktycznym. Dla uczestników przewidziano program skupiony w 20% czasu na zajęciach teoretycznych i 80% czasu na zajęciach praktycznych. Program realizowany jest na kilku przygotowanych stanowiskach w obrębie infrastruktury Ośrodka Doskonalenia Techniki Jazdy (m.in. płyta poślizgowa, krąg poślizgowy, tory szkoleniowe). Poszczególne sekcje realizują założony program w kontekście realizacji celów i w odniesieniu do oczekiwanych rezultatów. Podczas szkolenia instruktorzy podchodzą do każdej z osób w bardzo indywidualny sposób.

CELE BIZNESOWE SZKOLENIA

/ Zmniejszenie wypadkowości samochodów służbowych

/ Redukcja kosztów związanych z paliwem, eksploatacją i ubezpieczeniem pojazdów

/ Mniejsze koszty związane z absencją pracowników i wydatkami społecznymi

/ Brak konieczności wdrażania nowych pracowników (w przypadku absencji)

/ Ważny element prewencji i polityki BHP

/ Integracja grupy i budowa motywacji oraz zdrowej rywalizacji w grupie

/ Element polityki flotowej, strategii CSR i strategii marketingowej

/ Korzyści wizerunkowe i budowanie pozytywnej marki pracodawcy

CELE EDUKACYJNE SZKOLENIA

/ Zwiększenie praktycznych umiejętności kierowców i poprawa bezpieczeństwa jazdy w ekstremalnych warunkach drogowych lub przy zmiennych warunkach pogodowych.

/ Umożliwienie zdobycia osobistych doświadczeń związanych z wypadkowymi sytuacjami podczas jazdy samochodem.

/ Wyćwiczenie odpowiednich reakcji podczas wykonywania manewrów za kierownicą w różnych trudnych sytuacjach na drodze.

/ Poznanie własnych deficytów i praktycznych sposobów umożliwiających rozpoczęcie pracy nad zmianą złych nawyków za kierownicą.

/ Świadome zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO

  • Firm posiadających floty pojazdów osobowych, które dostrzegają potencjał rozwojowy w obszarze firmowej floty w kontekście kosztów, wypadkowości, BHP, CSR czy jakości, szybkości realizowanych usług.
  • Pracowników i właścicieli firm, którzy poruszają się często samochodem
  • Klientów, kontrahentów marek, dla których konotacja z wartościami bezpieczeństwa i odpowiedzialności na drodze ma kluczowe znaczenie

RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA

1. PRZYWITANIE

krótka interakcja z uczestnikami
indywidualne problemy kierowców/ oczekiwania uczestników
dotychczasowy przebieg praktyki na drodze

2. ZAJĘCIA TEORETYCZNE

prawidłowe operowanie kołem kierownicy
prawidłowe operowanie pedałami gazu i hamulca
systemy w samochodach: ABS, ESP, ASR i inne
poślizg nadsterowny i podsterowny

3. TESTY PSYCHOMOTORYCZNE

testy na aparaturze pracowni psychologicznej: analiza szybkości reakcji, refleks, koordynacja wzrokowo-ruchowa, postrzeganie odległości

4. PODSTAWOWY WARSZTAT Z PIERWSZEJ POMOCY NA DRODZE

Ćwiczenia połączone z teorią:
zawartość apteczki samochodowej
pozycja bezpieczna
opatrunki: urazy głowy, urazy kończyn, oparzenia
resuscytacja krążeniowo-oddechowa

5. POKAZ STATYCZNY – POZYCJA ZA KIEROWNICĄ

ustawienie odległości fotela od pedału hamulca i sprzęgła.
wykonanie pomiaru odległości fotela od koła kierownicy (nadgarstek)
opis funkcji zagłówka.
prawidłowy sposób zapięcia pasów – wysokość ustawienia pasów i funkcja pasa biodrowego oraz dbałość o bezpieczeństwo  własne i pasażerów siedzących na tylnych siedzeniach.
prawidłowy uchwyt oraz prawidłowy układ rąk na kierownicy.
uzmysłowienie zagrożenia związanego z obecnością luźnych przedmiotów wewnątrz auta

6. SLALOMY

prawidłowa praca rąk na kierownicy
wodzenie wzrokiem – obserwacja drogi
prawidłowy sposób pokonania zakrętu
dobór i sposoby utrzymania prawidłowego toru jazdy podczas pokonywania serii zakrętów
dobór odpowiedniego przełożenia(bieg) na stabilność jazdy w zakręcie

7. TRENING OPANOWANIA POJAZDU W POŚLIZGU/HAMOWANIE

Wpływ czasu reakcji na wydłużenie drogi zatrzymania samochodu(droga reakcji + hamowanie). Wpływ wzrostu prędkości 30km/h 50km/h 70km/h na moment rozpoczęcia hamowania

› Hamowanie awaryjne z systemem ABS i zasada działania ABS
› Hamowanie awaryjne w zakręcie i poślizg podsterowny i nadsterowny za pomocą system EASYDRIFT
› Hamowanie awaryjne z ominięciem przeszkody (systemy ESP i ABS)
› Nagła zmiana pasa ruchu

8. TEST UMIEJĘTNOŚCI. KONKURENCJA SPRAWNOŚCIOWA

jazda na czas po wyznaczonym torze z wykorzystaniem zdobytych umiejętności
Renault Clio RS Pursiut czyli wyścig na dochodzenie samochodami Renault Clio RS  po wyznaczonym torze. Wyścig rozgrywany jest parami w systemie knock-out (przegrany odpada), tak aby rywale nie spotkali się ponownie w kolejnych rundach

9. PODSUMOWANIE/ROZDANIE CERTYFIKATÓW

wręczenie certyfikatów i wspólne pamiątkowe zdjęcie
wrażenia uczestników i zakończenie szkolenia

W trakcie szkolenia w harmonogramie przewidziano również czas na przerwę kawową dla uczestników i lunch.

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA

Dzięki zastosowaniu systemu telemetrii (KDTS) znacząco wzrasta efektywność szkolenia. Dzięki generowanym z systemu raportom, nawet doświadczeni kierowcy, którzy nie są zainteresowani zmianą wyrobionych nawyków, dostrzegają zależność pomiędzy ich stylem jazdy a spalaniem.

EFEKTY MOŻLIWE DO OSIĄGNIĘCIA:

/ Zwiększenie praktycznych umiejętności kierowców i poprawa bezpieczeństwa jazdy w ekstremalnych warunkach drogowych lub przy zmiennych warunkach pogodowych.

/ Umożliwienie zdobycia osobistych doświadczeń związanych z wypadkowymi sytuacjami podczas jazdy samochodem.

/ Wyćwiczenie odpowiednich reakcji podczas wykonywania manewrów za kierownicą w różnych trudnych sytuacjach na drodze.

/ Poznanie własnych deficytów i praktycznych sposobów umożliwiających rozpoczęcie pracy nad zmianą złych nawyków za kierownicą.

/ Świadome zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

/ Zmniejszenie kosztów związanych z flotą i kosztów absencji pracowników oraz redukcja ewentualnych kosztów społecznych

/ Zmniejszenie wypadkowości floty

/ Podniesienie wskaźnika integracji grupy, jej motywacji do odpowiedzialnych zachowań oraz wzbudzenie ducha pozytywnej rywalizacji

/ Wzrost wartości wizerunkowych marki w kontekście bezpieczeństwa

WARUNKI UCZESTNICTWA W SZKOLENIU

  • Konieczne prawo jazdy.
  • Wymagana bezwzględna trzeźwość.
  • Szkolenia realizowane są na pojazdach klienta (w jednym pojeździe maksymalnie 4 uczestników) lub na pojazdach znajdujących się na wyposażeniu obiektów, z którymi pracujemy  (samochody z segmentu B, C, D i Cargo). Wszystkie pojazdy wyposażone są w komputery pokładowe rejestrujące parametry jazdy oraz systemy ABS i ESP. Jedynie element dodatkowy – KONKURENCJA SPRAWNOŚCIOWA – realizowana jest na sportowych samochodach Renault Clio RS.