DOSKONALENIE TECHNIKI JAZDY

O SZKOLENIU

Podczas szkolenia w 100% poświęcamy czas zagadnieniom praktycznym. Dla uczestników przewidziano program skupiony w 20% czasu na zajęciach teoretycznych i 80% czasu na zajęciach praktycznych. Program realizowany jest na kilku przygotowanych stanowiskach w obrębie infrastruktury Ośrodka Doskonalenia Techniki Jazdy (m.in. płyta poślizgowa, krąg poślizgowy, tory szkoleniowe). Poszczególne sekcje realizują założony program w kontekście realizacji celów i w odniesieniu do oczekiwanych rezultatów.

CELE BIZNESOWE I EDUKACYJNE

  • Zmniejszenie wypadkowości samochodów służbowych, czyli zwiększenie praktycznych umiejętności kierowców i poprawa bezpieczeństwa jazdy w ekstremalnych warunkach drogowych lub przy zmiennych warunkach pogodowych.
  • Umożliwienie zdobycia osobistych doświadczeń związanych z wypadkowymi sytuacjami podczas jazdy samochodem.
  • Wyćwiczenie odpowiednich reakcji podczas wykonywania manewrów za kierownicą w różnych trudnych sytuacjach na drodze.
  • Poznanie własnych deficytów i praktycznych sposobów umożliwiających rozpoczęcie pracy nad zmianą złych nawyków za kierownicą.
  • Redukcja kosztów związanych z paliwem, eksploatacją i ubezpieczeniem pojazdów
  • Mniejsze koszty związane z absencją pracowników i wydatkami społecznymi
  • Brak konieczności wdrażania nowych pracowników (w przypadku absencji)
  • Ważny element prewencji i polityki BHP
  • Element polityki flotowej, strategii CSR i strategii marketingowej
  • Korzyści wizerunkowe i budowanie pozytywnej marki pracodawcy

SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO

  • Dla osób indywidualnych, które chcą udoskonalić swoje umiejętności w tym zakresie.
  • Do firm posiadających floty pojazdów osobowych i ciężarowych, które dostrzegają potencjał rozwojowy w obszarze firmowej floty w kontekście kosztów, wypadkowości, BHP, CSR czy jakości realizowanych usług.
  • Pracowników i właścicieli, którzy choć część swego czasu pracy spędzają za kołem kierownicy.

PORUSZANE ZAGADNIENIA

RAMOWY PROGRAM ZAAWANSOWANEGO WARSZTATU Z BEZPIECZEŃSTWA NA DRODZE

1. PRZYWITANIE

krótka interakcja z uczestnikami
indywidualne problemy kierowców/ oczekiwania uczestników
dotychczasowy przebieg praktyki na drodze

2. ZAJĘCIA TEORETYCZNE

prawidłowe operowanie kołem kierownicy
prawidłowe operowanie pedałami gazu i hamulca
systemy w samochodach: ABS, ESP, ASR i inne
poślizg nadsterowny i podsterowny

3. POKAZ STATYCZNY – POZYCJA ZA KIEROWNICĄ

ustawienie odległości fotela od pedału hamulca i sprzęgła.
wykonanie pomiaru odległości fotela od koła kierownicy (nadgarstek)
opis funkcji zagłówka.
prawidłowy sposób zapięcia pasów – wysokość ustawienia pasów i funkcja pasa biodrowego oraz dbałość o bezpieczeństwo  własne i pasażerów siedzących na tylnych siedzeniach.
prawidłowy uchwyt oraz prawidłowy układ rąk na kierownicy.
uzmysłowienie zagrożenia związanego z obecnością luźnych przedmiotów wewnątrz auta

4. SLALOMY

prawidłowa praca rąk na kierownicy
wodzenie wzrokiem – obserwacja drogi
prawidłowy sposób pokonania zakrętu
dobór i sposoby utrzymania prawidłowego toru jazdy podczas pokonywania serii zakrętów
dobór odpowiedniego przełożenia(bieg) na stabilność jazdy w zakręcie

5. TRENING OPANOWANIA POJAZDU W POŚLIZGU/HAMOWANIE

Wpływ czasu reakcji na wydłużenie drogi zatrzymania samochodu(droga reakcji + hamowanie). Wpływ wzrostu prędkości 30km/h 50km/h 70km/h na moment rozpoczęcia hamowania

› Hamowanie awaryjne z systemem ABS i zasada działania ABS
› Hamowanie awaryjne w zakręcie i poślizg podsterowny i nadsterowny za pomocą system EASYDRIFT
› Hamowanie awaryjne z ominięciem przeszkody (systemy ESP i ABS)
› Nagła zmiana pasa ruchu

6. PODSUMOWANIE/ROZDANIE CERTYFIKATÓW

wręczenie certyfikatów i wspólne pamiątkowe zdjęcie
wrażenia uczestników i zakończenie szkolenia

W trakcie szkolenia w harmonogramie przewidziano również czas na przerwę dla uczestników.

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA

  • Zwiększenie praktycznych umiejętności kierowców i poprawa bezpieczeństwa jazdy w ekstremalnych warunkach drogowych lub przy zmiennych warunkach pogodowych.
  • Umożliwienie zdobycia osobistych doświadczeń związanych z wypadkowymi sytuacjami podczas jazdy samochodem.
  • Wyćwiczenie odpowiednich reakcji podczas wykonywania manewrów za kierownicą w różnych trudnych sytuacjach na drodze.
  • Poznanie własnych deficytów i praktycznych sposobów umożliwiających rozpoczęcie pracy nad zmianą złych nawyków za kierownicą.
  • Świadome zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
  • Zmniejszenie kosztów związanych z flotą
  • Zmniejszenie wypadkowości floty
  • Zmniejszenie kosztów absencji pracowników i redukcja ewentualnych kosztów społecznych
  • Wzrost wartości wizerunkowych marki w kontekście bezpieczeństwa

WARUNKI UCZESTNICTWA W SZKOLENIU

  • Konieczne prawo jazdy.
  • Wymagana bezwzględna trzeźwość.
  • Szkolenia realizowane są na pojazdach klienta lub na pojazdach znajdujących się na wyposażeniu obiektów, z którymi pracujemy (samochody z segmentu B, C, D i Cargo – za dodatkową opłatą). Wszystkie pojazdy wyposażone są w komputery pokładowe rejestrujące parametry jazdy oraz systemy ABS i ESP.